Tüketicilerin Uygulamalara Yaptığı Harcamalar Yükseldi

By Fortune Türkiye

Sensor Tower, 2025 yılına yönelik olarak hazırladığı yıllık State of Mobile raporunu yayınladı. Rapor, 2024 yılında uygulama içi satın alımlar ve abonelikler için yapılan tüketici harcamalarının bir önceki yıla göre yüzde 13’lük bir artışla küresel çapta 150 milyar dolara ulaştığını gösteriyor. Tüketiciler akıllı telefonlarında zaman geçirmeye devam ediyor ve geçtiğimiz yıl bu cihazlarda dünya çapında toplam 4,2 trilyon saat (bir önceki yıla göre yüzde 5,8’lik artış) geçirildi. Bununla birlikte uygulama indirmeleri ufak bir azalışla 136 milyara geriledi (bir önceki yıla göre yüzde 1’lik bir düşüş).

Rapor ayrıca, oyun dışı uygulamalara yapılan tüketici harcamalarındaki art arda dört yıllık büyümenin, oyunları geride bıraktığını ve oyun dışı harcamaların 2024 yılında yaklaşık 14 milyar dolar arttığını gösteriyor (yıllık yüzde 25 büyüme). İnternet üzerinden Film ve Televizyon Yayınları (11,9 milyar dolar) ve Sosyal Medya (11,7 milyar dolar), ciddi bir farkla 2024 yılında tüketici harcamaları açısından en önemli iki alt başlık oldu. 

Öte yandan, 2024 yılında yapay zeka destekli Chatbot’lar tam anlamıyla bir gövde gösterisi yaptı. Tüketiciler, üretken yapay zekaya olan ilginin artmasıyla birlikte ChatGPT, Google Gemini ve Doubao gibi uygulamalarda yaklaşık 1,1 milyar dolar (yıllık yüzde 200’lik artış) harcadı. Bu uygulamalar, bir yıl içinde tüketici harcamalarına göre ilk 10’a girebilecek bir hızda büyüdü. Character AI ve ChatGPT gibi yapay zeka uygulamalarında geçirilen süre neredeyse 7,7 milyar saati aştı ve yapay zeka ile ilgili uygulamalar 17 milyar kez indirilerek tüketicilerin yapay zeka özelliklerine yönelik artan iştahını gösterdi.

Sensor Tower CEO’su ve Kurucu Ortağı Oliver Yeh; “Uygulamalar, oyun harici alanlarda da tüketicilerin ilgisini çekmeye devam ediyor. Tüketiciler mobil cihazlarında daha fazla zaman geçirdikçe, uygulamalar üzerinden alışveriş yapma konusunda çok daha rahat hale geliyorlar. Uygulamalar da bu artan ilgiden faydalanabilmek adına para kazanma stratejilerini değiştirdi ve tüketicilerin dijital deneyimini kolaylaştırmak ve iyileştirmek için yenilikçi yollar geliştirdi. Geleceğe bakacak olursak, teknolojiyi günlük hayata sokmanın yeni ve yaratıcı yollarını bulan daha fazla uygulamanın yapay zekayı deneyeceğini düşünüyoruz.”

Rapor, ilginç bir şekilde, etkileşimin son zamanlardaki en yüksek seviyelerinden hafif bir gerileme yaşadığı streaming gibi uygulama kategorilerinde, tüketicinin dijital yorgunluk belirtilerine işaret etse de, müşteri deneyimlerini geliştiren uygulamaların başarısını da vurguluyor. En hızlı büyüyen kategorilerin çoğunun başarısı, ya kullanıcıları cihazlar arası bağlama yeteneklerinden ya da müşteri deneyimlerinden kaynaklanıyor. Daha fazla şirket uygulamayı müşteri satın alma sürecine entegre ettikçe, Yiyecek ve İçecek uygulamasının indirilme sayısı (yıllık yüzde 8,5’lik artış) ve oturum sayısı (yıllık yüzde 9,2’lik artış) hızla arttı.

BENZER MAKALELER

SON MAKALELER

Loading...