“Türk sivil havacılık sektörü 23,8 milyar dolar ciro yapıyor”

Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “Bugün Türk sivil havacılık sektörü 23,8 milyar dolar ciro yapmaktadır. 42 milyon 800 bin yolcu taşınmaktadır” dedi.

THY markası olan AnadoluJet’in Bursa’dan Erzurum ve Trabzon’a karşılıklı direkt uçak seferlerini başlatması dolayısıyla Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’ın da katılımıyla Yenişehir Havalimanı’nda tören yapıldı. Erzurum ve Trabzon’dan gelen yolcuların karşılanmasının ardından kılıç kalkan ve Erzurum yöresi halk oyunu gösterileri sunuldu.

Törende konuşan Topçu, Türk sivil havacılığı adına tarihi bir gün yaşadıklarını söyledi.

Türkiye’de büyükşehirler arasında gelişmiş sanayi barındıran Bursa’dan artık ülkenin önemli şehirlerine uçuşların başladığını belirten Topçu, haftada 3 gün olarak planlanan Bursa-Erzurum, Bursa-Trabzon seferlerinin kısa bir sürede her güne yayılacağına inandıklarını dile getirdi.

Bursa’nın sadece bu kente değil, yurt dışına da havayoluyla bağlanmayı hak ettiğini vurgulayan Topçu, şöyle konuştu:

“2003 yılında THY, tekel uçuş yapan bir havayolu şirketiydi. O dönemde iç hat yolcu sayısı 5,5 milyon civarındaydı. Sektörde 2,1 milyar dolar ciro oluşuyordu. 26 havalimanında bu operasyon gerçekleşiyordu. Geçen 12 yıl içinde, Türkiye’nin gelişmesi, özellikle yurt dışında ihracat yaptığımız rakamların süratle yükselmesi, her ilin ihracat yapar gelmesi neticesinde Türk sivil havacılığı bugün geldiğimiz noktada 441 uçağa ulaştı. Artık uçakla seyahat, statü olmaktan çıktı. Bu, uçakların artık statü değil, bir taşıma aracı olarak kullanıldığı anlamına geliyor. Bugün Türk sivil havacılık sektörü 23,8 milyar dolar ciro yapmaktadır. 42 milyon 800 bin yolcu taşınmaktadır. Bu da şu anlama geliyor; Türkiye’de artık 5 saati aşan yolculuklar, sivil havacılık aracılığıyla uçaklar tarafından yapılıyor. Biz de THY olarak Türkiye’nin gelişen bu zenginliği, şehirlerin gelişmesi, ihracatın artması, hasılı ülkemizin artık birinci sınıf ülkeler seviyesine yükselmesiyle modern dünyanın taşıma araçlarını da artık çok kullanmaya başladık.”

“Avrupa’nın ikinci büyük havayolu şirketi”
Topçu, THY’nin Avrupa’nın ikinci büyük havayolu şirketi haline geldiğini, ayrıca dünyada 108 nokta ile en çok ülkeye uçan havayolu şirketlerinden biri olduğunu anlatarak, bu sayıyı hızla artıracaklarını bildirdi.

THY’nin 247 uçak sipariş ettiğine değinen Topçu, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bu siparişlerin de filoya katılımıyla 2023 yılına geldiğimiz zaman 460’ı aşkın uçakla dünyanın en büyük havayolu şirketleri arasında inşallah yerimizi alacağız. Bu planlamaları nasıl yaptık? Tabii 12-13 sene öncesinde hükümetlerin ömrünün 1 yıl 8 ay olduğunu hesap edersek, onların atadığı yönetim kurulu üyelerinin de ömürleri hükümetle sınırlı olduğuna göre bırakın 3-5 yıllık plan yapmayı, 6 aylık planlar dahi yapılamazdı. THY gibi bir şirketin çok uzun vadeli planlara ihtiyacı vardı, Türkiye gibi. Hükümetimiz gibi 2023 planlarımızı yaptık ve 2023 planları çerçevesinde bugün hem ‘Uçulmayan şehir kalmasın’ sloganıyla bütün şehirlerimizi en az 100 kilometreyle bir havaalanına bağlama politikası yürütüyoruz.”

Hamdi Topçu, İstanbul’dan 170 kente ulaşım imkanı sağlayan THY’nin, son 4 yıldır üst üste “Avrupa’nın en iyi şirketi” seçildiğini söyleyerek, sipariş ettikleri 247 uçağın da filoya girmesiyle daha güçlü hale geleceklerini belirtti.

Bursa’yı çok kısa sürede yurt dışına da bağlamayı planladıklarını aktaran Topçu, “Bu hatlara çok önem veriyoruz. AnadoluJet markamızla 27 uçakla yaptığımız seferleri yazın 38 uçağa çıkarıyoruz. Bu kadar uçağımızın kapasitesini artırarak Türk milletinin daha rahat ulaşım yapmasını arzuluyoruz” ifadesini kullandı.

Topçu, Erzurum ve Trabzon uçuşlarının hem bu kentlere hem de Bursa’ya hayırlar getirmesini diledi.